Ferrari je nejvlivnější značkou na světě
Ferrari je podle britské společnosti Brand Finance nejsilnější a nejvlivnější značkou světa. „Předjel“ tak světoznámé značky jako Google nebo Coca-Cola. První příčku Ferrari obsadilo i přesto, že hodnota značky Ferrari (3.6 miliard USD) je několikanásobně nižší, než hodnota amerického giganta Apple (87,3 miliard USD), který je nejdražší značkou na světě. Hodnota společnosti ale nebyla zásadním faktorem pro získání titulu Nejvlivnější značka na světě.
Brand Finance porovnávala 500 nejvýznamnějších firem podle několika kritérií. Hlavním ukazatelem byl samozřejmě zisk. I když zisk megalomanských společností, jako třeba Apple nebo Google, se nedá s Ferrari porovnávat, v případě že se zohlední i další ekonomičtí ukazatelé jako výdaje na marketing, průměrný zisk na zákazníka, čistá marže a další, ovládne tento žebříček Ferrari. Jak tedy žebříček dopadl?
Pozice Název značky Hodnota společnosti (v miliardách USD)
1. Ferrari 3,6
2. Google 52,1
3. Coca-Cola 34,2
4. PwC 16,4
5. Hermes 4,5